Formuła 1

Formuła 1

FIA planuje wprowadzenie do Formuły 1 standardowych skrzyń biegów od sezonu 2021.

Organ zarządzający opublikował dokument przetargowy na dostawy przekładni w latach 2021-2024.

Celem wyznaczenia jednego dostawcy jest utrzymanie obecnego poziomu działania skrzyń biegów we wszystkich bolidach, przy jednoczesnej redukcji kosztów i rezygnacji z wymogu, aby każda z ekip samodzielnie projektowała lub nabywała skrzynie biegów na własny użytek. Przekładnia może być wykorzystywana pomiędzy sezonami, co eliminuje potrzebę prowadzenia ciągłego, kosztownego rozwoju.

Skrzynia biegów w specyfikacji 2021 ma być zbliżona masą do obecnie wykorzystywanych przekładni. Potencjalni dostawcy mogą zgłaszać swe oferty do 3 marca. FIA zamierza zamknąć proces i wyłonić zwycięzcę procedury przetargowej do końca kwietnia bieżącego roku.

Obecnie sześć z dziesięciu zespołów samodzielnie buduje swoje skrzynie biegów. Pozostałe korzystają z rozwiązań konkurencji: Alfa Romeo i Haas (Ferrari), Racing Point (Mercedes), Toro Rosso (Red Bull)

03-01-2011
"Jestem zaniepokojony brzmieniem F1 w przyszłości. Właśnie dzięki dźwiękowi ten sport jest teraz taki unikalny.. Pozostaje mieć nadzieję, że to będzie coś więcej, niż cichutkie pobrzdękiwanie." 
Niki Lauda wyraża swoje obawy na temat zmian w kwestii silników, które mają wejść w życie od sezonu 2013.

04-01-2011
"Dzięki Bogu to nie jest piłka nożna."
Odpowiedź Stefano Domenicaliego po stwierdzeniu dziennikarza, że gdyby Ferrari było zespołem piłkarskim to za taki sezon jak 2010 na pewno zostałby już dawno zwolniony.

07-01-2011
"O drugiej po południu większość ludzi leży na plaży z drinkiem w dłoni."
Szef Ferrari, Luca di Montezemolo naciskający, aby wyścigi odbywały się o późniejszej godzinie.

 

09-01-2011
"Ten koleś ma sporo pary. To była świetna przejażdżka."
7-krotny zwycięzca Tour de France, Lance Amstron chwali Jensona Buttona po ich wspólnym treningu kolarskim na Hawajach

09-01-2011

"Ani ja, ani zespół nie mamy złudzeń, nikt nie oczekuje cudów w tym roku."
Narain Karthikeyan kilka dni po podpisaniu kontraktu z HRT.

10-01-2011
"Próbując to wszystko ogarnąć tracimy to co powinno być najważniejsze, skupienie się na jeździe."
Fernando Alonso na temat rosnącej ilości różnych kolorowych guzików i przełączników na kierownicy jego Ferrari.

13-01-2011
"Wierzę, że wybraliśmy drogę, która jest najodważniejszą z odważnych."
James Allison, dyrektor techniczny Renault na temat sposobu budowy nowego bolidu LRGP.

19-01-2011
"Zespół powtórzył mi niezliczoną ilość razy, że gdyby decyzja opierała się tylko i wyłącznie na czysto technicznych i sportowych przesłankach to przedłużyliby ze mną kontrakt. Jednak pieniądze miały większą siłę przebicia."
Lucas di Grassi o tym, że decyzja Virgin o zastąpieniu go Jerome d'Ambrosio opierała się głównie na aspekcie finansowym.

19-01-2011
"Dobro zawsze zwycięża."
Tony Fernandes, szef Lotusa o sporze jego zespołu z Lotus-Renault.

25-01-2011
"Organizowaliśmy świetny wyścig, a Melbourne wszystko zniszczyło."
Mike Rann, premier Południowej Australii atakujący swojego rywala w dyskusji na temat przyszłości GP Australii. Adelaida straciła wyścig na rzecz Melbourne w połowie lat 90. ubiegłego wieku.

27-01-2011
"Nie chcę zabrzmieć jak zarozumialec, ale przecież ja nie ścigałem się z nimi, gdy zdobywali swoje mistrzostwa."
Paul di Resta uważa, że byłby godnym przeciwnikiem dla Hamiltona i Vettela, gdyby tylko jeździł w F1 w ostatnich latach.

LOGOWANIE

Copyright © 2013-2024. All Rights Reserved.